19 Mayıs 2016

Hafif, lezzetli, sağlıklı ve yapması kolay....Mikrodalga Fırında Chia Tohumlu Kek!!

8090 gurmenin, 80 kiloya dayanmış ve Japonya'da kaldığı 1 sene içinde en azından bu kiloların bi 10 kilosunu vermeye azmetmiş yazarı olarak, son günlerde kahvaltılarımın baş tacı bir kek tarifi ile karşınızdayım..... Chia Seed içeren, mikrodalgada hazırlanan kek.... Böyle de garip oldu bari bi isim takalım da garibim bundan sonra insanlar tarafından 'Şiiişt, piştttt...' diye çağırılmasın. Bu konuda önerisi olan, aşağıya yorum olarak önerisini yazabilir!!
Öncelikle ben bu kekin çeşitli varyasyonlarını denedim hepsi çok başarılı... Vereceğim tarife, yarım muz veya yarım havuç rendesi, tarçın, kakao,1 kaşık fıstık ezmesi, hindistan cevizi, kuru üzüm gibi şeyler ekleyerek bu kekin farklı çeşitlerini yaptım. Dediğim gibi, hepsi de gayet iyi sonuç verdi.Bir de benim gibi yemek yapmaya ayıracak çok zamanınız yoksa ama sağlıklı şeyler yemek istiyorsanız tarifi denemenizi şiddetle tavsiye ediyorum.
Tarifime geçmeden önce bilmeyenler için Chia Tohumu hakkında kısaca bilgi vermek istiyorum. Zaten bilenler ve buraya yemek tarifi için gelenler direkt bu yorumu atlayıp, aşağıdaki tarife geçebilirler.

Chia tohumu siyahımsı-gri veya beyaz renkte olabilen, belirgin bir tadı olmayan ve içine katılığı yemeğin de tadını değiştirmeyen bir yağlı tohum. Yaptığım araştırmalar sonucunda gözüme çarpan en belirgin faydaları ise şu şekilde:
  • Tansiyonu düşürür.
  • Kan şekerini stabilize eder.
  • Romatizmaya faydalıdır.
  • Metabolizmayı hızlandırır.
  • Beyin fonksiyonlarını, sinirlerin iletimini destekler.
  • Kalp sağlığı için faydalıdır.
  • Sindirim sisteminin doğru düzgün çalışmasını sağlar :))
İçerdiği antioksidanlar, yağ asitleri, E, D, K vitamini...vb. şeyleri anlatarak kafanızı bulandırmayacağım. Zaten merak eden çok rahat googlelayarak bu bilgilere ulaşabilir. Ben burada size özetle, çok ama çok faydalı bir besin olduğunu söyleyebilirim. Ama diyetlerdeki en önemli avantajı, şişerek tokluk yaratması ve kan şekerinizi stabil tutarak, tatlı krizine girmenizi engellemesi. Bu arada Japonya'da chia seed tüketimi çok fazla, her markette kolaylıkla bulabileceğiniz gibi, bizdeki 3'ü bir aradakiler gibi teker teker küçük paketlenmiş şekilde de chia satılıyor. Buraya ilk geldiğimde yağlarına alışamadığımdan ve kilo verme isteğimden dolayı her akşam aloe veralı yoğurt içine chia seed karıştırıp yiyordum. Hem sağıklı, hem lezzetli ve de uzun süre tok tutuyordu. Ama bıktığımdan mıdır nedir, şu aralar ara verdim. Japonya'da Chia Seed ile yapılmış çikolatalar bile var.... :)


Ayrıca insanlar sütle falan chia tohumunu karıştırıp, pudingvari şeyler de yapıyor... Yani hayal gücünüzün sınırı yok. Bu arada salata yiyip doymayanlar için de süper bir fikir....salatanızın üzerine bi tutam chia serpin, ardından suyunuzu içip sadece doymayı bekleyin....


Tarife geçecek olursam, öncelikle şunu belirteyim, malzemeleri hazırlamaya başlamanız ile nihai ürünü elde etmeniz arasında geçen toplam süre 10 dakika. Ki bu 10 dakikanın yarısı benim gibi yaban ellerde bir el mikseri olmayan birinin, keki elle çırpması için geçen süredir.

Bildiğiniz gibi son zamanlarda mug-cake'ler yani fincanda 5 dakikada pişirilip, yenilen tek kişilik kekler de çok moda. Benim bu keki yapma fikrim de açıkçası mug cake ile başladı, ama sonra mikrodalgaya koyulabilen plastik kaplarda denemem ile fincanla uğraşmamaya karar verdim. Ben Japonya'da 100 yen shop'dan aldığım bir plastik mikrodalgaya koyulabilir, kapaklı kap içinde yapıyorum. Kapaklı olduğu için piştikten ve soğuduktan sonra kapağını kapattığım anda da birkaç gün bayatlamadan saklayabiliyorum. Ayrıca bu aldığım kaplara asla ve asla kekiniz yapışmadığı için kalıp gibi çıkıyor.(Bu arada Japonya'daki elim ayağım 100 Yen Shop'lar ve Convenient Store'lar hakkında ayrıca bir yazı hazırlamayı düşünüyorum. Burada hayatta kalmanız için son derece önemli lokasyonlar onlar!!) Tam olarak aldığım şey şuna benziyor.....(bu resmi de koydummm yaaa....:))
Yanlız dikkat etmeniz gereken şey, kek karışımını koyduğunuzda kabın yarısını geçmemesi, ona göre malzemeyi katları ile çarpıp, ölçek büyültebileceğiniz gibi, yarı yarıya indirip, kupada mug-cake şeklinde hazırlayabilmeniz de mümkün. Degiğim gibi ben çok az yağlayarak, aynen kabın şeklinde kalıp gibi keki çıkartabiliyorum.

Malzemelerimiz ise şu şekilde:
  • 2 yumurta
  • 1/3 su bardağı toz şeker (İsterseniz pekmez de ekleyebilirsiniz)
  • 1/4 su bardağı sıvı yağ (Ben ayçiçeği ile zeytin yağını karıştırıyorum)
  • 3 kaşık yoğurt
  • Yarım su bardağı un
  • 1/3 paket kabartma tozu
  • 4-5 damla vanilya özütü (Bunun yerine toz vanilin de koyabilirsiniz)
  • + Kekinizi neli istiyorsanız o....(kakao, muz, havuç, tarçın, üzüm....vs)
  • veeee tabi ki 1 yemek kaşığı chia tohumu :)
Hepsini karıştırıp, yağladığımız kaba döküp, 700 MW gücüne ayarlayıp, 5 dakika pişirdiğinizde kekiniz hazır. Eğer, kakaolu yapıp, sufle kıvamı istiyorsanız, 2-3 dakika yeterli olacaktır. İşte kekiniz hazır!! Ben bu tarifin tuzlusunu da Türkiye'ye dönünce dereotu ve peynir kullanarak denemeyi düşünüyorum. Ayrıca fırında yaptığım mücvere de eklemek aklıma gelen başka bir fikir. Fakat maalesef ki Japonya'da alışkın olduğumuz peynirlerden yok (olan peynirler de pahalı, bu yüzden kendi peynirimi kendim yapıyorum), dereotu yok ve kabak yok!! Yani en azından şu geçen sürede dolaştığım bilmem kaç milyon markette ben görmedim. O yüzden aranızdan denemek isteyenleriniz varsa buyursun....
Hazır kek tarifi vermişken, size kek yapımını püf noktalarını da yazmak istedim, ki insanlar kekimin güzel olduğunu söylerler hep. Bunda ETİ fabrikasında yapmış olduğum stajın da etkisi vardır muhtemelen. İyi kek yapma sırlarım ise şu şekilde:
  • Malzemelerinizi buzdolabından çıkardığınız gibi kullanmayın, bırakın dışarıda biraz ısınıp, oda sıcaklığına gelsinler
  • İlk önce yumurta sarısı ile şekeri karıştırın, ardından yağı ekleyin.
  • Yumurta beyazını mikseriniz (varsa tabi) ile ayrıca çırpıp köpük haline getirin ve un koymadan hemen önce ekleyin. Yani sıralama şu şekilde: yumurta sarısı+sşeker+yağ+yoğurt/süt+ iç malzeme (üzüm, çkolata..vs) + çırpılmış yumurta beyazı + un + vanilin+ kabartma tozu
  • Ununuzu eklerken, bir elekten geçirerek koyun.
  • Malzemeleri çok çok iyi çırpın
  • Kabartma tozunu ennn son ekleyin (üzerine varsa 1-2 damla limon sıkın) ve vakit geçirmeden önceden ısıtılmış fırında pişirin. (Tabi mikrodalga için bu önceden ısıtılmış fırın olayı mümkün değil. Ama mikrodalgada ısıtma merkezden olduğu için çok daha etkili bir ısıtma sağlanarak, kekinizin çok güzel pişmesi sağlanıyor)  
Bu arada....annem kendi evine almadığı gibi benim de kendi evime mikrodalga almama engel olmuştu. Ama şimdi Japonya'da mikrodalganın rahatlıklarını görüp, çok kısa yapabileceğim, çeşitli yemekleri öğrendikten sonra dönünce bir daha şu mikrodalga fırın almak meselesini düşüneceğim.
Afiyet olsun ;)
Bitha








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder